Finansujemy koszty zakwaterowania w internacie uczniom klas pierwszych. Finansujemy również koszty dojazdu do szkoły uczniom klas pierwszych.
Prezes:
Agnieszka Gościńska
Wiceprezes:
Ksenia Buczek
Sekretarz:
Elżbieta Zajdel
Wymagania:
3.1 Wykorzystane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju
3.3 Promowana jest wartość edukacyjna
Wymaganie: 4.3 Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ W IWONICZU
WYMAGANIE
3.1. Wykorzystane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju
3.3. Promowana jest wartość edukacyjna
WYMAGANIE 4.3 . Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie.
Podstawowym celem kształcenia w zawodzie technik administracji jest przygotowanie absolwenta do prac związanych z:gromadzeniem dokumentacji i informacji, w tym informacji o charakterze ekonomicznym i statystycznym,wewnętrzną koordynacją działalności jednostek organizacyjnych,sporządzaniem sprawozdań, protokołów z posiedzeń i zebrań, opracowywaniem projektów aktów administracyjnych,prowadzeniem postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej,prowadzeniem podstawowej dokumentacji księgowej, planowaniem kosztów i przychodów, gospodarowaniem majątkiem oraz nadzorowaniem innych pracowników.Technik administracji posiada kwalifikacje zawodowe związane z rozumieniem i stosowaniem w praktyce norm prawnych, przejawiające się w poszanowaniu zasad służących organizacji każdej zbiorowości ludzkiej.
Perspektywy zawodowe: Technik administracji może być zatrudniony w administracji rządowej i administracjach specjalnych, jednostkach samorządu terytorialnego - w urzędach marszałkowskich, urzędach powiatowych, miejskich, gminnych, w jednostkach organizacyjnych gminy, w samorządach zawodowych, gospodarczych, przedsiębiorstwach, organach organizacji społecznych i zakładach usługowych nie wymagających innych specjalistycznych kwalifikacji.
Do zadań technika farmaceutycznego w aptece należy wykonywanie czynności fachowych polegających na wytwarzaniu produktów leczniczych, sporządzaniu leków aptecznych i leków recepturowych, wydawaniu produktów leczniczych i wyrobów medycznych. Technik farmaceuta to zawód zaufania publicznego cieszący się dobrą opinią w społeczeństwie, dający duże perspektywy zatrudnienia w kraju i za granicą.
Perspektywy zatrudnienia: apteki (ogólnodostępne, zakładowe, szpitalne), punkty apteczne, sklepy zielarsko - medyczne, drogeryjne i ze sprzętem medycznym, hurtownie farmaceutyczne, laboratoria przemysłu farmaceutycznego, chemicznego, zielarskiego, zakłady przemysłu farmaceutycznego, kosmetycznego i spożywczego,stacje sanitarno - epidemiologiczne, laboratoria naukowo - badawcze i toksykologiczne.
Do zadań zawodowych absolwenta kierunku technik transportu drogowego należy:kierowanie pojazdami samochodowymi,wykonywanie czynności związanych z bieżącą obsługą środków transportu drogowego,świadczenie usług w zakresie transportu drogowego ,prowadzenie dokumentacji związanej z praca kierowcy oraz eksploatacją środków transportu drogowego,prowadzenie dokumentacji dotyczącej przewozu ,organizowanie transportu drogowego osób i rzeczy.
Perspektywy zatrudnienia: Absolwent kierunku technik transportu drogowego może uzyskać zatrudnienie we wszelkich firmach transportowych, przewozu osób i rzeczy w charakterze kierowcy, osoby nadzorującej prace kierowców itp.
Podstawowym celem kształcenia w zawodzie technik rachunkowości jest przygotowanie absolwenta do prac związanych z:prowadzeniem rachunkowości, dokonywaniem rozliczeń finansowych,dokonywaniem kontroli dokumentów księgowych oraz poprawianiem błędów księgowych w dokumentach i na kontach księgowych, sporządzaniem oraz przygotowywaniem do weryfikacji sprawozdania finansowego, przechowywaniem dokumentacji księgowej, nadzorowaniem terminowej spłaty zobowiązań i ściągania należności i roszczeń, wykonywaniem czynności planistycznych i analitycznych.
Perspektywy zawodowe: Technik rachunkowości może być zatrudniony w biurach rachunkowych przedsiębiorstw: produkcyjnych, handlowych i usługowych; w bankach, w przedsiębiorstwach i towarzystwach ubezpieczeniowych oraz w jednostkach samorządu terytorialnego.
Zawód florysta wymaga znajomości roślin, umiejętności rzemieślniczych, ale także wrażliwości plastycznej i wyobraźni. Nabywa umiejętności tworzenia kompozycji kwiatowych z roślin żywych i suszonych. Wykonuje wiązanki okolicznościowe z okazji: ślubu, komunii itp. Pozna zasady i rodzaje materiałów stosowanych we florystyce.
Perspektywy zawodowe: Absolwent szkoły policealnej kształcącej w zawodzie florysta może podejmować pracę w kwiaciarniach, firmach organizujących wystrój na przyjęcia, salonach florystycznych oraz prowadzić własną działalność gospodarczą świadczącą usługi z zakresu aranżacji wnętrz i ogrodów dekoracjami roślinnymi.
Program nauczania kierunku kosmetyka stwarza możliwości poznania rzeczywistych zastosowań różnorodnych, nowoczesnych technik kosmetycznych w gabinecie kosmetycznym czy odnowy biologicznej. Do zadań zawodowych technika usług kosmetycznych należą w szczególności: wykonywanie zabiegów w zakresie kosmetyki pielęgnacyjnej, leczniczej i upiększającej,wykonywanie zabiegów fizykoterapeutycznych z uwzględnieniem wskazań i przeciwwskazań,ustalanie rodzaju zabiegów kosmetycznych zgodnie z rozpoznaniem, posługiwanie się nomenklaturą używaną w światowej kosmetyce i kosmetologii,diagnozowanie w oparciu o przeprowadzone badania skóry i jej przydatków, odróżnianie skóry zdrowej od chorobowo zmienionej,charakteryzowanie składu preparatów powszechnie używanych w kosmetyce oraz ich działania na skórę i organizm.Ponadto szkoła policealna przygotowuje technika usług kosmetycznych do samodzielnej pracy, podejmowania decyzji i uczy wysokiej kultury obsługi klienta.
Perspektywy zawodowe: Technik usług kosmetycznych może pracować w salonach kosmetycznych, gabinetach odnowy biologicznej, firmach kosmetycznych krajowych i zagranicznych, a ponadto przygotowani są do prowadzenia samodzielnej działalności w tym zakresie.
Kształcenie w zawodzie technik turystyki wiejskiej ma na celu przygotowanie absolwentów do sprawnego i fachowego wykonywania następujących zadań zawodowych: planowanie, organizowanie i prowadzenie działalności turystycznej na wsi,planowanie, organizowanie i wykonywanie prac w gospodarstwie rolnym,sporządzanie dokumentacji związanej z organizacją oraz prowadzeniem turystyki wiejskiejstosowanie efektywnych strategii marketingowych, związanych z prowadzeniem działalności zawodowej.
Perspektywy zawodowe: absolwent szkoły policealnej kształcącej w zawodzie technik turystyki wiejskiej może samodzielnie prowadzić biuro obsługi ruchu turystycznego na wsi, gospodarstwo agroturystyczne, ekologiczne gospodarstwo rolne, może podejmować pracę w instytucjach związanych z turystyką wiejską i rolnictwem.
Podstawowym celem kształcenia opiekuna zatrudnionego w domu pomocy społecznej ( DPS) jest przygotowanie go do realizacji następujących zadań:stymulacji rozwoju i aktywizacji osób przebywających w domu pomocy społecznej oraz wykorzystywania w tym celu różnorodnych metod i narzędzi rehabilitacji lub terapii,towarzyszenia i pomocy podopiecznemu domu pomocy społecznej w zaspakajaniu potrzeb i wykonywaniu różnych czynności z zakresu samoobsługi i higieny osobistej.organizacji i wykorzystania przez podopiecznego czasu wolnego w sposób konstruktywny, umożliwiający samorealizację, rozwój zainteresowań oraz integrację z rodziną i innymi osobami przebywającymi w DPS bądź ze społecznością lokalną,aktywnego włączania się i wzmacniania profesjonalnych działań wynikających z realizacji indywidualnego planu pracy i pomocy człowiekowi przebywającemu w DPS lub innej instytucji opiekuńczej.
Perspektywy zawodowe: Absolwenci szkoły policealnej o kierunku opiekun w domu pomocy społecznej mogą pracować w placówkach pomocy społecznej takich jak: dom małego dziecka, hospicjum dla dzieci lub dorosłych, dom pomocy społecznej (całodobowy lub dzienny) dla dzieci lub dorosłych, warsztaty terapii zajęciowej, ośrodki wsparcia dla rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym, oddział rehabilitacji w szpitalu.
Opiekunka dziecięca zajmuje się sprawowaniem fachowej opieki nad małymi dziećmi (najczęściej są to niemowlęta i dzieci do 3-4 roku życia). Zadaniem opiekunki jest przede wszystkim pilnowanie bezpieczeństwa dziecka oraz dbanie o jego potrzeby podczas nieobecności rodziców. Opiekunka wykonuje codzienne czynności związane z pielęgnacją dziecka – odpowiada za jego higienę, kąpiele, mycie, przewijanie, przebieranie, czesanie, pielęgnację środkami kosmetycznymi. Odpowiada również za prawidłowe odżywianie dziecka, podawanie leków jeśli zachodzi taka konieczność, wykonywanie zabiegów rehabilitacyjnych w zastępstwie rodziców. Do zadań opiekunki należy także zorganizowanie dziecku czasu wolnego poprzez różne zabawy, gry, chodzenie na spacery. Najczęściej od opiekunki oczekuje się takiego doboru zabaw czy zajęć ruchowych, które będą rozwijać zdolności psychomotoryczne dziecka i wpłyną na jego prawidłowy rozwój.
Perspektywy zatrudnienia: Opiekunka dziecięca może pracować w charakterze niani, wynajmowanej przez rodziców podczas ich nieobecności w domu do opieki nad dziećmi. Opiekunki mogą również pracować w żłobkach, domach opieki, szpitalach, hospicjach i różnego rodzaju ośrodkach, które zajmują się opieką nad dziećmi (zarówno pełnosprawnymi, jak i niepełnosprawnymi).
Ważne daty:
Szczegółowych informacji udziela sekretariat Zespołu Szkół w Iwoniczu
Iwonicz, ul. Zadwór 15, 38-440 Iwonicz Zdrój, tel. 13 4351811; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3 - letnie Liceum Ogólnokształcące
4 - letnie Technikum
Kształcimy w zawodach:
Zasadnicza Szkoła Zawodowa
KIEROWCA MECHANIK - nowość
Zawód bardzo poszukiwany na rynku pracy. W czasie 3-letniej nauki w zasadniczej szkole zawodowej przygotujesz się do wykonywania zadań związanych z prowadzeniem pojazdów samochodowych zgodnie z posiadanymi uprawnieniami oraz wykonywania obsługi i naprawy pojazdów samochodowych. Możesz świadczyć usługi w przewozach krajowych lub międzynarodowych. Kierowca mechanik dba o bezpieczeństwo własne, przewożonych osób, ładunków oraz innych użytkowników drogi. Udziela pomocy przedmedycznej ofiarom wypadków drogowych. Wykonuje jazdy próbne po naprawach pojazdu. Zabezpiecza pojazd przed zniszczeniem lub kradzieżą. Prowadzi niezbędną dokumentację w zakresie realizowanych zadań.
W cyklu kształcenia wszyscy uczniowie przechodzą teoretyczną i praktyczna naukę jazdy, co uprawnia do przystąpienia do państwowego egzaminu na prawo jazdy kategorii B. Uzyskany dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest honorowany przez kraje Unii Europejskiej.
zawód:
MECHANIK MASZYN I URZĄDZEŃ DROGOWYCH - nowość
Wykonuje swoje zadania zawodowe najczęściej w przedsiębiorstwach zajmujących się budową i remontami dróg.
Szkoła gwarantuje zdobycie, w ciągu 3 lat nauki, kwalifikacji zawodowych z zakresu przygotowania sprzętu, jego obsługi i konserwacji oraz realizacji robót związanych z podbudową drogi, układaniem nawierzchni oraz oceną poprawności wykonania zadań technologicznych.
Typowe stanowiska pracy operatora maszyn drogowych to operatorzy: równiarki, zespołu maszyn do produkcji mieszanek bitumicznych, skrapiarki do nawierzchni, repawera, remiksera remontera, recyklera nawierzchni, frezarki do nawierzchni drogowych, maszyn do produkcji, sortowania i uszlachetniania kruszyw, do produkcji mieszanek betonowych, do stabilizacji gruntu, walca drogowego, zagęszczarki i ubijaka wibracyjnego, samojezdnej malowarki znaków poziomych.
zawód:
MECHANIK - OPERATOR POJAZDÓW I MASZYN ROLNICZYCH
Kształcenie w tym zawodzie przygotowuje uczniów teoretycznie i praktycznie do sprawnego wykonania powierzonych im zadań w zakładach zaplecza technicznego rolnictwa, w punktach świadczących usługi mechaniczne i transportowe.
Praktyczna nauka zawodu odbywa się w szkolnych pracowniach i warsztatach u pracodawców: w przedsiębiorstwach techniczno - handlowych prowadzących sprzedaż, naprawę i konserwację pojazdów, maszyn i urządzeń rolniczych oraz świadczących usługi mechanizacyjne, a także w indywidualnych gospodarstwach rolnych. W ramach nauki zawodu organizowane są zajęcia praktyczne oraz liczne praktyki zawodowe.
W trakcie nauki uczniowie mają możliwość bezpłatnego uzyskania uprawnień:
Nauka w zawodzie mechanik - operator pojazdów i maszyn rolniczych trwa w zasadniczej szkole zawodowej 3 lata. W jej trakcie odbywają się zajęcia teoretyczne oraz zajęcia praktyczne. Po ukończeniu nauki absolwent może przystąpić do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Absolwent może być zatrudniony jako: operator agregatów rolniczych, kombajnów samobieżnych, kierowca pojazdów mechanicznych, mechanik pojazdów i maszyn.
zawód:
MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH
Zawód mechanika samochodowego jest jednym z bardziej poszukiwanych na rynku pracy. W trakcie nauki uczniowie nabywają teoretyczne i praktyczne umiejętności z zakresu budowy, eksploatacji i zasad działania pojazdów samochodowych.
Do dyspozycji uczniów są nowocześnie wyposażone warsztaty szkolne oraz pracownie elektrotechniki i diagnostyki samochodowej, które umożliwiają zdobycie umiejętności praktycznych, niezbędnych do podjęcia pracy w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych. Istnieje również możliwość zorganizowania wyjazdów na praktyki zagraniczne.
Uczniowie naszej szkoły mogą dodatkowo, bezpłatnie zdobyć uprawnienia m.in.:
Nauka w zawodzie mechanika pojazdów samochodowych w zasadniczej szkole zawodowej trwa 3 lata. W jej trakcie odbywają się zajęcia teoretyczne oraz zajęcia praktyczne. Po ukończeniu nauki absolwent może przystąpić do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Absolwent tego kierunku ma szansę zatrudnienia w: stacjach obsługi i naprawy pojazdów, firmach handlowych, działających w branży motoryzacyjnej, salonach sprzedaży samochodów, stacjach kontroli pojazdów, firmach przewozowych i kurierskich, firmach produkcyjnych części i podzespoły samochodowe.
Płatności w internacie ZS w Iwoniczu
Stawka dzienna 17 zł za wszystkie posiłki x ilość dni szkolnych w danym miesiącu. (np. 22 x 17zł = 374zł)
Miesięczna opłata w wysokości 50 zł (Uczniowie klas pierwszych zwolnieni są z tej opłaty przez cały rok szkolny).
Odpłatność należy wpłacać do 10 każdego miesiąca na nr konta: 36 8636 1044 2005 1700 3744 0003
Nazwa: Zespół Szkół w Iwoniczu, ul Zadwór 15, 38-440 Iwonicz Zdrój.
Tytułem: wyżywienie w internacie, imię i nazwisko wychowanka, miesiąc.
Zgłoszenia nieobecności uprawniających do odpisu z danego dnia należy dokonywać do godziny 18:00 dnia poprzedzającego odpis poprzez aplikacje eDziecko.edu.pl
Rodzice/opiekuni prawni bądź wychowankowie internatu mogą w łatwy sposób zgłosić nieobecność w danym dniu lub np. odpisu z poniedziałku dokonać w weekend. Można do tego celu wykorzystać komputer lub inne urządzenie mobilne (telefon, smatfon, tablet).
Każdy wychowanek oraz rodzic/opiekun prawny otrzymuje login i hasło do aplikacji eDziecko.edu.pl. Po zainstalowaniu aplikacji samodzielne dokonuje zgłaszania nieobecności, monitoruje aktualny stan wpłat, naliczeń oraz obecności wychowanków na posiłkach.
Zwroty za wcześniej dokonane zgłoszenia nieobecności będą uwzględniane w naliczeniach.
Niezgłoszona poprzez aplikacje eDziecko.edu.pl nieobecność na posiłkach nie podlega zwrotowi. Prosimy o terminowe dokonywanie wpłaty.
Informujemy również, że istnieje możliwość dofinansowania przez Gminne Ośrodki Pomocy Społecznej.
Lokalizacja:
Iwonicz - woj. podkarpackie. Atrakcyjna miejscowość turystyczna w Beskidzie Niskim (odległość ok. 10km od Krosna, ok. 60km od Rzeszowa).
Oferta ważna w miesiącach: wrzesień - czerwiec
Zespół Szkół w Iwoniczu
Iwonicz, ul. Zadwór 15 38-440 Iwonicz Zdrój
tel. 13 435-18-11, 603 262728
www.zs.iwonicz.pl, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Internat jest placówką opiekuńczo – wychowawczą o charakterze koedukacyjnym przeznaczoną dla młodzieży uczącej się w Zespole Szkół w Iwoniczu. Dysponuje 140 miejscami noclegowymi w pokojach jedno- dwu- i trzyosobowych z łazienkami w każdym pokoju. Młodzież mieszkająca w internacie zapewnione ma zdrowe i smaczne całodzienne wyżywienie (śniadanie w postaci stołu szwedzkiego, obiad, podwieczorek i kolację). Internat znajduje się tuż obok budynku szkoły oraz w bezpośrednim sąsiedztwie kompleksu boisk sportowych „Orlik”. Dysponuje dużą jadalnią, salą telewizyjną (świetlica), trzema pokojami do cichej nauki oraz bezprzewodowym Internetem. Placówka otwarta jest w okresie trwania zajęć dydaktyczno - wychowawczych od godziny 16:00 w niedzielę do godziny 16:00 w piątek. Podczas weekendów, ferii zimowych i letnich oraz przerw świątecznych placówka jest nieczynna.
Opiekę nad wychowankami sprawuje wykwalifikowana kadra pedagogiczna, która realizując działania wychowawcze dba o bezpieczeństwo swoich podopiecznych, stwarza im jak najlepsze warunki do nauki i rozwoju osobistego, a także motywuje ich do podejmowania różnego rodzaju inicjatyw i aktywności. Mieszkańcy internatu mają możliwość korzystania z wielu form zajęć pozalekcyjnych organizowanych na terenie szkoły.
Nasz Internat to wyjątkowe miejsce tak oceniane przez naszych absolwentów, którzy zaglądają do nas od czasu do czasu ciekawi co też dobrego i nowego wydarzyło się u nas. Niejednokrotnie nasi absolwenci z pełnym przekonaniem, twierdzą, że tu były najlepsze lata i chętnie wróciliby do tego miejsca i chwil beztroskiej młodości.
> >
Nasz internat zaprasza na wypoczynek w ciagu całego roku szkolnego grupy wycieczkowe, zielone szkoły, uczestników konferencji i sympozjów.
Do dyspozycji gości oddajemy:
Wiecej informacji pod numerem 0-13-435-18-11
Kurs skierowny do uczniów kształcących się w zawodzie: Technik Architektury Krajobrazu Czas trwania kursu: 40 godz. projektowych, 50 godz. praktycznych Ilość miejsc: 12 Rekrutacja: 21.XI.2010 - 22.XII.2010 |
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników umiejętności projektowania zarówno architektury krajobrazu, zieleni jak i pielęgnacji otoczenia. Ponadto kursanci będą mogli podczas zajęć wziąć udział przy wykonaniu Szkolnego Ogrodu Dydaktycznego, co pozwoli na zdobycie umiejętności pielęgnacji roślin ozdobnych. W ramach kursu zostaną zorganizowane zajęcia praktyczne w Gospodarstwie Rolno-Szkółkarskim w Łysej Górze. Zajęcia zakończą się egzaminem zewnętrznym, po zdaniu którego uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje.
Kurs skierowny do uczniów kształcących się w zawodzie: Technik Architektury Krajobrazu Czas trwania kursu: 20 godz. Ilość miejsc: 10 Rekrutacja: 21.XI.2010 - 22.XII.2010 |
Kurs opracowany został z myślą o osobach, które chcą zdobyć informacje z zakresu prac ogrodniczych oraz poznać wymagania poszczególnych roślin i drzew ozdobnych. Ponadto dostarcza on wiedzy z zakresu właściwego doboru roślin, zasad ich uprawy i pielęgnacji.
Po zakończeniu szkolenia absolwent kursu będzie fachowcem z zakresu: szczepienia drzew i krzewów ozdobnych, przygotowania gleby do siewu i sadzenia, przygotowania podłoża ogrodniczego oraz uprawy roslin ozdobnych.
Ponadto kursanci odbędą jednodniową praktykę w Gospodarstwie Rolno-Szkółkarskim w Łysej Górze. Zajęcia zakończą się egzaminem zewnętrznym, po zdaniu którego uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje.
Kurs skierowny do uczniów kształcących się w zawodzie Technik Ekonomista i Technik Informatyk Czas trwania kursu: 100 godz. Ilość miejsc: 12 Rekrutacja: 21.XI.2010 - 22.XII.2010 |
Postępujący rozwój technologiczny, informatyczny oraz powstawanie coraz nowszych systemów informatycznych powoduje, że w dobie e-społeczeństwa coraz ważniejsze stają się umiejętności komputerowe, a najlepszym certyfikatem poświadczającym ich posiadanie jest Europejski certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL).
Prezentowany kurs skierowany jest do osób, które chcą pogłębić tajniki wiedzy nie tylko z zakresu informatyki ale także kompetencji pakietu biurowego.Pozwala on uczestnikom skupić się na interesujących ich zagadnieniach oraz potwierdzić ich znajomość poprzez otrzymanie rozpoznawalnego w 148 krajach świata certyfikatu. Składa się on z siedmiu modułów i egzaminów.
Egzaminy zostaną przeprowadzone przez Certyfikowane Laboratorium Edukacyjne z zakresu ECDL.
Kurs skierowny do uczniów kształcących się w zawodzie: Technik mechanizacji rolnictwa, mechanik operator pojazdów i maszyn rolniczych, mechanik samochodowy Czas trwania kursu: 140 godz. Ilość miejsc: 10 Rekrutacja: 15.XI.2010 - 15.XII.2010 |
Kurs skierowny do uczniów kształcących się w zawodzie Technik żywienia i gospodarstwa domowego Czas trwania kursu: 50 godz. Ilość miejsc: 15 Rekrutacja: 22.XI.2010 - 22.XII.2010 |
Kurs ma na celu zapoznać uczestników z regułami miksologii napojów mieszanych oraz recepturami drinków klasycznych.
Dzięki uzyskanym kwalifikacjom kursanci nabędą umiejętność z zakresu właściwej postawy kelnera barmana, prawidłowej obsługi gościa za baremm oraz receptury sporządzania drinków klasycznych.
Odbyta praktyka z pewnością przyczyni się do zdobycia praktycznych umiejętności jak i rozszerzeni wiedzy o tajniki miksologii.
Po zdaniu egzaminu zewnętrznego uczestnicy kursu otrzymają certyfikat Akademii Miksologii.
CHARAKTERYSTYKA PROJEKTU - "Program rozwoju kształcenia zawodowego w Zespole Szkół w Iwoniczu" Cele projektu
Instytucja objęta wsparciem:
|
Rekrutacja w roku szkolnym 2012/13:
Lp. | Kurs | 03.09.2012 - 03.10.2012 | 03.11.2012 - 03.12.2012 | 03.01.2013 - 04.02.2013 |
1 | Projektownie i wykonanie ogrodu dydaktycznego | |||
2 | Szczepienie i okulizacja drzew i krzewów | |||
3 | Kurs spawania metodą TIG | |||
4 | Kurs barmański | |||
5 | Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych |
Rekrutacja w roku szkolnym 2011/12:
Lp. | Kurs | 05.09.2011 - 05.10.2011 | 07.11.2011 - 07.12.2011 | 23.01.2012 - 23.02.2012 |
1 | Projektownie i wykonanie ogrodu dydaktycznego | |||
2 | Szczepienie i okulizacja drzew i krzewów | |||
3 | Kurs spawania metodą TIG | |||
4 | Kurs barmański | |||
5 | Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych |
Kursy skierowane są wyłącznie do uczennic i uczniów Zespołu Szkół w Iwoniczu
Każdy uczeń może wziąć udział tylko w jednym kursie w ramach projektu
Zajęcia odbywają się popołudniami, po zajęciach szkolnych a także w dniach wolnych od zajęć; 3 razy w tygodniu po 5 godzin lekcyjnych. Kursy prowadzone będą modułowo czyli łącząc teorię z praktyką. Szkolenia przewidziane są dla uczennic i uczniów szkoły kształcących się w klasach II-IV Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Każdy uczestnik otrzyma materiały dydaktyczne oraz ciepły posiłek.
Rekrutacja na poszczególne rodzaje wsparcia:
Zespół Szkół w Iwoniczu im. Rotmistrza Witolda Pileckiego ul. Zadwór 15 38-440 Iwonicz pokój: 001 tel. (13)43 518 11 e-mali: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Rotmistrz Witold Pilecki urodził się 13 maja 1901r. w Ołuńcu – północna Rosja, gdzie ojciec jego przyjął posadę leśnika. Służbę Polsce rozpoczął już jako gimnazjalista pracując w strukturach harcerskich i walcząc w obronie Wilna w czasie I wojny światowej. Na wieść o wojnie polsko-bolszewickiej ponownie wstąpił w szeregi wojska polskiego w lipcu 1920 r.
Przed II wojną światową nowatorsko gospodarzył w rodzinnym majątku w Sukurczach. Organizował pomoc społeczną, kółka rolnicze i kursy przysposobienia wojskowego. Założył rodzinę. Rozwijał zdolności artystyczne: rysował, malował, pisał wiersze.
Z chwilą wybuchu II wojny światowej walczył w kampanii wrześniowej 1939 r., a następnie w strukturach Polskiego Państwa Podziemnego. W 1940 r., wykonując misję zleconą przez dowództwo Związku Walki Zbrojnej, dobrowolnie poddał się aresztowaniu i wywózce do Auschwitz, by tam zdobyć informacje o obozie oraz zorganizować konspirację niepodległościową. Na skutek zagrożenia dekonspiracją podjął decyzję o ucieczce, którą udało mu się szczęśliwie przeprowadzić.
W 1944 r. walczył w Powstaniu Warszawskim w Zgrupowaniu Chrobry II. Od 1945 r. – w II Korpusie Wojska Polskiego we Włoszech, skąd decyzją gen. Władysława Andersa powrócił do komunistycznej Polski, by odtworzyć rozbite po działaniach wojennych struktury wywiadowcze, działające dla Rządu Rzeczpospolitej na Obczyźnie.
Aresztowany w maju 1947 r., został osadzony w Areszcie Śledczym przy ul. Rakowieckiej w Warszawie i poddany okrutnemu śledztwu. Pomimo tortur do końca zachował bohaterską – żołnierską postawę. Pozostał wierny dewizie: Bóg, Honor, Ojczyzna.
Wyrok wykonano 25 maja 1948 r. przez rozstrzelanie w więzieniu mokotowskim. Ciała nie wydano rodzinie i nie wiadomo, gdzie Pilecki został pochowany. Symboliczny grób znajduje się na cmentarzu w Ostrowi Mazowieckiej. Do roku 1989 wszelkie informacje o dokonaniach i losie Witolda Pileckiego podlegały w PRL ścisłej cenzurze.
Rehabilitacja rtm. Witolda Pileckiego przez Izbę Wojskową Sądu Najwyższego nastąpiła dopiero 1 października 1990 roku. Rotmistrz Witold Pilecki nie zginął w czasie działań wojennych w walce z okupantem, ale umarł za wolną Polskę z rąk polskich komunistów, a zwłoki jego pogrzebano gdzieś na wysypisku śmieci. Tam prochy bohatera pozostają - nieznane i nierozpoznane...
> >
Szkolne Koło Caritas w Zespole Szkół w Iwoniczu
Rok szkolny 2014/2015
Szkolne Koło Caritas powiększyło liczbę wolontariuszy. Każdy z nich bez zastanawiania się - „czy warto?” wyraził chęć dawania „Świadectwa Miłości” poprzez pracę na rzecz drugiego, potrzebującego człowieka. Podczas spotkania formacyjnego, omówiono plan działania na cały rok szkolny 2014/2015, wybrano również nowy Zarząd.
Zarząd Szkolnego Koła Caritas:
Rok szkolny 2014/2015
Przewodnicząca: | Adamik Patrycja | kl. III TŻ |
Z-ca: | Katarzyna Wirmańska | kl. III TŻ |
Sekretarz: | Tomasz Jaracz | kl. I TŻ |
Skarbnik: | Raś Natalia | kl. II TŻ |
Członkowie Szkolnego Koła Caritas:
Kl. I TŻ
Kl. II TŻ
Kl. III TŻ
Kl. IV TŻ
Historia
Na prośbę kilkunastu uczniów naszej szkoły – p. dyrektor Zbigniew Noga Krzyżanowski skierował pismo do Caritas Archidiecezji Przemyskiej o powołanie w Zespole Szkół w Iwoniczu Szkolnego Koła Caritas.
W odpowiedzi dyrektor Caritas Archidiecezji Przemyskiej – ks. Artur Janiec wydał zgodnie ze Statutem – Akt Powołania Szkolnego Koła Caritas przy Zespole Szkół w Iwoniczu z dniem 18 września 2009 roku, oraz zamieścił informację o wpisaniu go do rejestru Kół Caritas w Archidiecezji Przemyskiej, wyznaczył jego opiekuna, jak również asystenta kościelnego.
Opiekunem Szkolnego Koła Caritas została p. katechetka Renata Trybus, natomiast asystentem kościelnym ks. Tomasz Smoter.
Od początku powstania, do pracy w Kole Caritas zadeklarowało się 24 uczniów.
Na działalność naszego Koła zostało wyznaczone jedno z pomieszczeń na parterze internatu, za co serdeczne podziękowania składamy panu dyrektorowi.
Na pierwszym spotkaniu wybraliśmy Zarząd oraz Patrona Szkolnego Koła Caritas.
Naszej pracy patronować będzie Błogosławiona Matka Teresa z Kalkuty – nazywana Aniołem Miłosierdzia.
W pracy wychowawczej szkoły ważną rolę mogą spełniać Szkolne Koła "Caritas" ściśle współpracujące z organizacją "Caritas". Ich fundament działania opiera się na autentycznym zaangażowaniu młodzieży na rzecz potrzebujących, na wzajemnym zaufaniu, współodpowiedzialności i pracy zespołowej. Głównym celem jest uwrażliwianie młodych ludzi na drugiego człowieka, na jego potrzeby, na krzywdę i cierpienie innych. Zadania Koła wynikają z przykazania miłości - najważniejszej wartości w życiu człowieka bez względu na rasę, wyznanie, czy narodowość. Przedmiotem tej miłości są najsłabsi, którzy sami sobie pomóc nie mogą i nie potrafią. Bezinteresowna pomoc wypływająca z serca ma wielką moc - daje radość wszystkim, którzy znajdą się w jej zasięgu: dzieciom, wychowawcom i tym najmniejszym, najsłabszym, czekającym na otwartą, pomocną dłoń.
Działalność Koła określa regulamin i plan pracy na dany rok szkolny. Regulamin zawiera główne cele, zadania, określa prawa i obowiązki członków oraz strukturę i organizację samego Koła. W planie rocznym zawarte są konkretne zadania do realizacji, które nie są przez nikogo narzucane, lecz stanowią propozycje samej młodzieży i opiekuna wytypowanego przez dyrektora szkoły.
Obszarem działania Szkolnego Koła "Caritas" staje się:
• szkoła, a w niej np. chory kolega, koleżanka, która nie jest akceptowana w swoim zespole klasowym;
• środowisko lokalne, a w nim samotny, chory człowiek, czekający na spotkanie, na uśmiech;
• parafia, a w niej ścisła współpraca z Zespołami Charytatywnymi w podejmowaniu dzieł Miłosierdzia, czynny udział w życiu Kościoła.
Opracowywany roczny plan jest oczywiście planem otwartym, bo samo życie przynosi różne niespodziewane sytuacje, którym natychmiast trzeba zaradzić, jak choroba, nieszczęśliwy wypadek.
Praca Koła opiera się na pracach zespołowych, a jej formy zależą od tego, komu członkowie będą w danym czasie pomagać i kim będą się zajmować.
Dokumentacją pracy Koła może być kronika, notatnik spotkań lub gazetka szkolna. Jednak najlepszym i najbardziej prawdziwym obrazem pracy będzie radość i wzruszenie na twarzy każdego potrzebującego człowieka. I to jest najważniejsze i najistotniejsze w tej działalności.
Aby Szkolne Koło "Caritas" zrealizowało swoje zamierzenia i spełniło pokładane w nim nadzieje, potrzebna jest odpowiednia atmosfera w samym Kole, oparta na wzajemnej życzliwości, zaufaniu i przyjaźni. Tylko w ten sposób można wyzwolić aktywność młodych ludzi, rozbudzić ich młodzieńczy zapał i chęć czynienia dobra. Czas spędzony wspólnie jest czasem budowania wzajemnych więzi, uczenia się współdziałania na rzecz określonego dobra. Ważne jest to, aby każdy człowiek czuł się potrzebny, aby znał swoje miejsce, zadania i aby czuł, że jest kochany przez innych, że jest otoczony troską i opieką przez opiekuna Koła.
Ważnym elementem działalności Koła jest współpraca z innymi organizacjami działającymi w szkole, w parafii i w środowisku lokalnym. Szkolne Koła "Caritas" poprzez różne formy działania mogą łączyć społeczność szkolną z lokalną, nauczycieli, młodzież i ich rodziców, łączyć wszystkich ludzi o otwartych sercach, gotowych pospieszyć z pomocą potrzebującym. Tworzy się wtedy wspólne działanie ku dobru, łańcuch ludzkich serc, w którym każde ogniwo jest potrzebne i ważne.
Strona 3 z 5