Finansujemy koszty zakwaterowania w internacie uczniom klas pierwszych. Finansujemy również koszty dojazdu do szkoły uczniom klas pierwszych.
W trosce o bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne naszych uczniów podejmujemy w szkole szereg działań wychowawczych i profilaktycznych.
W związku z pismem Ministra Edukacji Narodowej DWKI-WPB.5012.25.2019.BK z dnia 11 maja 2019r. oraz na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 2, 3 i 6 i w związku z art. 51 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe ( Dz. U. z 2018r. poz. 996, z późn. zm.), by wzmocnić współpracę między szkołą a rodzicami, utworzyliśmy "anonimową skrzynkę na sygnały".
Nauka w klasie liceum ogólnokształcącego mundurowego o profilu bezpieczeństwo wewnętrzne jest doskonałą propozycją dla absolwentów gimnazjum, którzy swoją przyszłość widzą w służbach mundurowych - policji, straży pożarnej, straży granicznej czy agencjach ochrony.
Dla uczniów, którzy wybiorą ten kierunek proponujemy zajęcia prowadzone przez oficerów policji i straży pożarnej. Podczas tych zajęć uczniowie zdobędą wiedzę m.in. z zakresu wybranych zagadnień prawa karnego, cywilnego, elementów kryminologii i kryminalistyki. Poznają podstawy prawne regulujące zagadnienie ochrony przeciwpożarowej w Polsce, taktykę działań gaśniczych, specyfikę sprzętu gaśniczego i zasady działań ratowniczych oraz zadania stojące przed strażą graniczną.
Zajęcia praktyczne obejmować będą:
Dzięki zwiększonej liczbie godzin zajęć z wychowania fizycznego uczniowie klasy mundurowej będą mogli rozwijać swoje pasje sportowe i dobrze przygotować się do egzaminów sprawnościowych, obowiązkowych przy rekrutacji na uczelnie i do pracy w służbach mundurowych. W ramach tych godzin przewidziane są m.in.: nauka pływania, zajęcia lekkoatletyczne i gry zespołowe.
Dodatkowo odbywać się będą zajęcia ze sztuk walki i samoobrony oraz strzelectwa sportowego.
Wyjazdy z Erasmusem
Lubisz sport, ruch, chcesz poprawić swoją kondycję oraz wzbogacić swoje umiejętności techniczno-taktyczne z gier zespołowych? Jeżeli tak, to wszystko znajdziesz w Liceum Ogólnokształcącym o kierunku sportowym ze specjalnością piłka nożna.
Jest to szkoła, w której uczniowie łączą efektywnie naukę ze sportem. W tygodniowym planie nauczania są trzy godziny wychowania fizycznego oraz siedem godzin zajęć sportowych z gier zespołowych i pływania. Zapewniamy zajęcia na basenie doskonalące technikę pływania, a dla nieumiejących pływać organizujemy naukę pływania od podstaw. Zajęcia sportowe prowadzą wykwalifikowani trenerzy i instruktorzy. Treningi prowadzone są według najnowocześniejszych metod, czego efektem są wspaniałe osiągnięcia naszych uczniów oraz wysokie miejsca szkoły w wojewódzkiej klasyfikacji sportowej prowadzonej przez Podkarpacki Wojewódzki Szkolny Związek Sportowy w Rzeszowie.
Dla uczniów szczególnie aktywnych i osiągających wysokie wyniki w sporcie przyznawane są stypendia. Dzięki znakomitej bazie dydaktycznej i sportowej oraz wykwalifikowanej kadrze pedagogicznej szkoła zapewnia wszechstronny rozwój intelektualny, sportowy oraz doskonale przygotowuje do podjęcia studiów wyższych na Akademii Wychowania Fizycznego oraz innych kierunkach kształcenia.
Szkoła dysponuje bogatą bazą sportową do której należy zaliczyć: halę sportową, salę gimnastyczną lustrzaną, siłownię, boisko ze sztuczną trawą typu „ORLIK”, boisko z nawierzchnią tartanową do siatkówki i koszykówki o wymiarach, bieżnię tartanową o długości 120m (3 tory), skocznię do skoku w dal, rzutnię do pchnięcia kulą, trasy biegowe do biegów przełajowych, boisko piłkarskie o dobrze utrzymanej trawie naturalnej.
W szkole działają liczne sekcje sportowe, w których każdy może rozwijać swoje zainteresowania i pasje sportowe:
Dodatkową atrakcją dla naszych uczniów są zajęcia taneczne w zespole „Zadwór”.
Zapraszamy młodzież: wystarczy sprawność fizyczna i wola uprawiania sportu. Stwarzamy taki system szkolenia, aby intensywne treningi i rozwój talentu sportowego szedł w parze z systematyczną nauką.
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego o którym mowa w art. 9 ust. 4 pkt 3) oraz art. 9 ust. 4 a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.
Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do utrzymania Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej.
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędne, do stworzenia stron Biuletynu Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2, oraz przetwarzania informacji publicznych, w tym ich przeszukiwania według kryteriów przedmiotowych i podmiotowych.
Zespół Szkół w Iwoniczu oferuje wynajem budynku internatu wraz z zapleczem kuchennym dla zorganizowanych grup w okresie ferii letnich.
Dawcą krwi lub jej składników może być zdrowa osoba w wieku 18-65 lat, legitymująca się dokumentem ze zdjęciem stwierdzającym tożsamość wraz z adresem zamieszkania/zameldowania i numerem PESEL.
Przed oddaniem krwi lub jej składników należy...
Miejsca poboru krwi w RCKiK w Polsce:
Szczególnie cennym składnikiem krwi są płytki krwi!!!
Zostań dawcą płytek i zgłoś się do siedziby RCKiK lub wyznaczonego Oddziału Terenowego RCKiK.
Najbliższe oddziały:
Terenowy Oddział Krosno
38-400 Krosno ul. Korczyńska 57 tel. (0-13) 420-10-50; godziny pracy 7.00-14.35; godziny rejestracji dawców 7.00-12.00
Terenowy Oddział Jasło
38-200 Jasło ul. Lwowska 22 tel. (0-13) 445-84-68; godziny pracy 7.00-13.35; godziny rejestracji dawców 7.00-11.30
Terenowy Oddział Sanok
38-500 Sanok ul. Konarskiego 24 tel. (0-13) 464-33-53; godziny pracy 7.00-14.35; godziny rejestracji dawców 7.00-11.30
Szczegółowe informacje na temat możliwości oddawania krwi zawarte są na stronie internetowej: www.twojakrew.pl lub www.rckk.rzeszow.pl.
Oddawanie krwi jest bezpieczne.
Krew pobiera fachowy personel zawsze przy użyciu sprzętu jednorazowego użytku.
WYSTARCZY 1 GODZINA, KTÓRĄ POŚWIĘCISZ NA ODDANIE KRWI, A MOŻESZ URATOWAĆ KOMUŚ ŻYCIE.
Uprawnienia Honorowych Dawców Krwi
ODZNAKI ZASŁUŻONY HONOROWY DAWCA KRWI:
(dawniej) III stopnia
kobiety po oddaniu 5 I krwi
mężczyźni po oddaniu 6 I krwi
(dawniej) II stopnia
kobiety po oddaniu 10 I krwi
mężczyźni po oddaniu 12 I krwi
(dawniej) I stopnia
kobiety po oddaniu 15 I krwi
mężczyźni po oddaniu 18 I krwi.
CO TO JEST KREW?
Krew to płynna tkanka, składająca się z krwinek czerwonych, krwinek białych, płytek krwi i osocza (plazmy):
Wszystkie wyżej wymienione składniki krwi odnawiają się! Niezależnie od tego czy jesteś dawcą, czy nie, krew podlega ciągłej wymianie. Nie można uzależnić się od oddawania krwi.
Procentowy udział grup krwi w naszej populacji (polskiej)
1% AB Rh- | 7% AB Rh+ |
2% B Rh- | 15% B Rh+ |
6% 0 Rh- | 31% 0 Rh+ |
6% A Rh- | 32% A Rh+ |
Jak wynika z powyższego tylko 15% populacji polskiej posiada grupę krwi Rh ujemną, dlatego też możemy borykać się z niedoborami w tych grupach. W związku z tym zwracamy się z gorącą prośbą do osób, które posiadają grupę krwi Rh ujemną o systematyczne oddawanie krwi.
Krew jest niezbędna nie tylko ofiarom wypadków, ale także cierpiącym na szereg poważnych chorób. Przetaczana w postaci przetworzonych składników lub jako krew pełna pozwala ratować życie i zdrowie. Jej źródłem jest zdrowy człowiek!
Co można otrzymać z krwi?
Krew należy do najcenniejszych leków jakimi dysponuje medycyna, ratuje zdrowie i życie ludzkie. Stabilność polskiego systemu krwiodawstwa i odpowiednie rezerwy krwi, to bezpieczeństwo nas wszystkich.
PROCEDURA ODDANIA KRWI
Pamiętaj, że krew może być potrzebna każdemu z nas lub naszym bliskim!
UWAGA! Wzór kwestionariusza (dokument ten może różnić się w poszczególnych RCKiK)
Zasady kwalifikowania kandydatów na dawców oraz dawców do oddania krwi lub jej składników
Kandydat na dawcę krwi lub dawca krwi:
Wywiad medyczny
Wiek
Podane niżej przeciwwskazania do oddawania krwi są zgodne z aktualnymi aktami prawnymi wydanymi przez Ministra Zdrowia.
Dyskwalifikacja czasowa
Przyjmowanie leków
Przyjmowanie leków może wskazywać na istnienie choroby powodującej dyskwalifikację, dlatego należy wyjaśnić przyczynę stosowanego leczenia.
Okres przyjmowania leków z wyjątkiem witamin, doustnych leków antykoncepcyjnych oraz leków hormonalnych stosowanych w okresie menopauzy. W przypadku przyjmowania innych leków, aby oddać krew należy uzyskać zgodę lekarza (np. zażywanie aspiryny lub leków zawierających kwas acetylosalicylowy dyskwalifikuje przez 5 dni od ostatniego zażycia).
Dyskwalifikacja stała
Badanie przedmiotowe
Lekarz przeprowadza skrócone badanie przedmiotowe kandydata na dawcę lub dawcy krwi zwracając uwagę na:
Badania laboratoryjne
Częstość wykonywania badań laboratoryjnych
Specjalne zalecenia w przypadku dawców poddawanych zabiegom aferezy:
Dawcy oddający składniki krwi metodą aferezy powinni odpowiadać kryteriom stosowanym wobec dawców krwi pełnej.
W czasie przeprowadzania wywiadu lekarz szczególną uwagę zwraca na:
W krwioobiegu dorosłego człowieka krąży ok. 5 - 6 I krwi. Częstotliwość, rodzaj i objętość donacji ustala lekarz kierując się ogólnym stanem zdrowia dawcy.
Metody oddawania krwi:
Zabiegi aferezy: plazmaferezy i trombaferezy można wykonać miesiąc po oddaniu krwi pełnej. Zabieg leukaferezy wykonuje się tylko na specjalne zamówienie szpitali. Dawca musi poddać się stymulacji farmakologicznej (podanie leków) w celu uzyskania większej ilości granulocytów we krwi obwodowej.
Jak zachowywać się po oddaniu krwi:
Jeżeli jednak wystąpiły objawy osłabienia należy:
Po pobraniu krew zostanie przebadana, aby stwierdzić, czy dawca nie jest zakażony kiłą, AIDS, żółtaczką typu B lub C. Jeśli test wypadnie pozytywnie krew nie zostanie przetoczona.
Przy pozytywnych wynikach badań, tzn. dodatnich (wskazujących na infekcję) dawca zostanie o tym poinformowany.
Złe samopoczucie może przydarzyć się każdemu.
Jeśli zdarza się często należy rozważyć decyzję o dalszym oddawaniu krwi.
![]() |
Dnia 7 kwietnia 2017r. w Zespole Szkół w Iwoniczu odbyło się szkolenie „AutoAsertywni”. Warsztaty zostały zorganizowane dla uczniów klas II Z oraz II TPS/TMR. Warsztaty z cyklu „NIGDY NIE PROWADZĘ POD WPŁYWEM… pasażerów” przeprowadził szkoleniowiec z Impuls - Akademii Auto Świat – Krosno. Dla większości młodych ludzi uzyskanie prawa jady to ogromny krok w dorosłość kojarzoną z niezależnością, wolnością i swobodą poruszania się. W szkoleniu na kierowców bardzo często zapomina się jednak o tym, co najważniejsze: o odpowiedzialności za siebie, pasażerów i innych użytkowników dróg. Więcej informacji o kampanii na http://akademia.autoswiat.pl/autoasertywni/ |
Procedury kwalifikowania kandydatów do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych
w Zespole Szkół w Iwoniczu w roku szkolnym 2018/2019
Podstawą zakwalifikowania kandydatów do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej jest osiągnięcie określonych przez Szkolną Komisję Rekrutacyjno-Kwalifikacyjną progów punktowych stanowiących wynik, będący sumą punktów uzyskanych:
Przedmioty uwzględnianie w postępowaniu rekrutacyjnym:
Kandydat ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej może otrzymać w postępowaniu rekrutacyjno – kwalifikacyjnym maksymalnie 200 punktów, w tym:
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym pierwszeństwo mają:
Przyjmuje się w roku szkolnym 2018/2019 następujące progi punktowe:
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do wszystkich typów szkół na podbudowie gimnazjum składają następujące dokumenty:
Postanowienia końcowe
O decyzji komisji rekrutacyjnej zawiadamia się kandydatów przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń listy przyjętych.
Galilei-Gymnasium
D – 59065 Hamm
DE – GERMANY
Our school is a "Gymnasium" which leads to the "Abitur", which means that the students are allowed to study at an university.
Our student’s age is from 10 to 18 years. We have no special focus.
From the beginning our students learn English. In the second year at an age of eleven they can choose between Latin and French. During the last three years they can choose a language or a science focus. In case they choose a language focus they study Italian language in general.
Our secondary school is characterized by a high percentage of migrants who grow up with a diverse cultural background. Many families are not able to provide a great variety of cultural activities at home and abroad. Therefore the students live in a modern multicultural world, but unfortunately have few opportunities to reflect upon this diversity and to research cultural traditions. The school tries to include different aspects of culture and geography into its everyday life at various occasions. A special course is taught on the subject of European geography, history and cultural and political unity. The focus is on aspects which unite rather than distinguish.
Since it is more common for our students to focus on differences in their daily life it is our intention to use this project as an opportunity to illustrate similarities of various European countries concerning science, economy, technology and cultural traditions.
The Comenius project offers a unique chance for many (financially disadvantaged) pupils to encounter traditions which are new to them and to broaden their understanding of rituals, traditions and cultural heritage in Germany and in Europe.
OLYMPION GYMNASIUM - LYCEUM
Palliometocho
CY – CYPRUS
Situated in the outskirts of the capital city, our school is in a non-disadvantaged area. However, as far as the catch up area is concerned, it is worth mentioning that our pupils come from a social background which includes families of various economic status. Through this partnership, our pupils are expected to work together as well as with other pupils from the participating countries something which will increase awareness and tolerance and lead to the European citizenship.
Moreover, working through a foreign language will enable them to master the language better and, at the same time, learn how to work on a project and solve arising problems something which will enhance their learning skills more.
Lastly, the contact with other people with various cultures and tradition, will benefit not only our pupils but our school and local partners as well.
9o Gymnasium Heraklion Crete
Heraklion, Crete
EL – GREECE
Our school is a Junior High School located in Heraklion, at the north east of Crete. The school embraces a part of the city which is considered underdeveloped in terms of infrastructure and regional advancement. An attempt to support the unprivileged students is undertaken through fund raising actions throughout the year. In addition, there are young learners who hold an immigrant background while others display learning difficulties. For this reason we operate induction as well as learning disability courses to support students who experience difficulty in the learning process. The aforementioned teenagers undoubtedly have very few opportunities to travel abroad and exceed the limits of their community. Their involvement with the program will help them broaden their perspectives and develop their skills and talents.
With regard to school facilities there is a chemistry laboratory, a library and two specially equipped computer rooms. Extracurricular activities are encouraged. Some of them involve an Environmental Club, a school newspaper, a Film club as well as participating in the English Language Festival. Despite its small size our school does not lack the inspiration and the enthusiasm to be engaged in stimulating new projects.
HASAN SUZER ANATOLIAN HIGH SCHOOL
GAZİANTEP
TURKEY
Our school is situated in Gaziantep,Turkey. It is in the south-east of Turkey. Gaziantep is an industrial town which is improved with its social, economical and cultural directions .There is a good economical development, especially in the carpet ındustry, food industry and in the other different things. Because of this, in recent years the migration has increased.So people from different cultures communicate with each other in a peaceful way. Gaziantep is also a gourmet city. In Turkey and even in the world Gaziantep's foods and deserts are so popular.Gaziantep city has a rooted history and there are many museums like Zeugma Museum (it is the biggest mosaic museum in Middle East Region), War Museum, Kitchen Museum and on.These historical places are so popular for people which are related with ancient and different cultures. Our school was founded in 2000. For this reason,it is open to news. It is located in the city centre.There are 50 teachers and 1000 students at the age of 14 to 18 and there are 28 classrooms, a computer laboratory, a physic ,a chemistry and a biology laboratory, a canteen and a library.There are several activities that are done such as sport activities; football, basketball,badminton,wrestling and cultural activities; theatre, poem competition and spring festival. Our students win good scores in different competitions.
Most of our students are interested in participating different events and projects, so this project will give them the opportunity to get know their friends from different countries ,cultures and languages . Furthermore they will learn more things with this project . Our students are clear to intercultural exchange for developing co-operation ,communication, tolerance, positive emotional expression about cultures and languages so that each student wants to take advantages of talents.
This project is available for our students. They are disadvantaged young people .because they have no chance economically to go abroad. But they are so eager about different languages and cultures and they are excited about this project. It will impress their psychological and physical developments.We sure that they will learn new methods by project's activities.In conclusion, we believe that our teachers and students notice being Europe Citizens by this project.
Vicho Grancharov Secondary School
Gorna Oryahovitsa
Bulgaria
Gorna Oryahovitsa is a town in northern Bulgaria. Province, not far from the city of Veliko Tarnovo.
Vicho Grancharov Secondary School was founded in 1822 and is one of the leading schools in Gorna Oryahovitsa. There are 605 students and 76 staff. Students, 1-12 grade, are 6-19 years of age. When students finish the seventh grade, they are chosen by means of exams, carried out at a national level. There is a variety of majors, they can choose from - Modern Languages (English, German, Spanish, Russian), Information Technologies and Arts. The teachers are highly qualified in their respective fields. Both students and teachers often receive prizes for their accomplishments on national and international level. The school is fully-equipped with facilities, needed for the qualitative education and training process.
The school takes part in a lot of European projects. There are various extracurricular activities, whose purpose is to develop the knowledge, abilities and talents of the students. Among these are individual work with gifted students in the fields of foreign languages and Art. The use of ICT in our school is at a high level, we have an Informatics and Information technologies team of students, who takes part in national competitions and Olympiads and wins prizes. A large number of our graduates continue their education in prestigious universities in the country and abroad.
Students are of varied social and financial status, some of them are at the lowest economic level in society. The number of the ones coming from broken and step families is increasing every year. There are students with specific educational needs, who are at risk of social exclusion, due to some health problem- mental or physical. We also have migrant students from Turkey, Russia, and Scotland.
The participation in the project will be the only chance for most of the students to travel abroad and will give the students a more open-minded outlook to the world; help them become tolerant, active members of the society with a sense of civic duty. They will also have the opportunity to embrace the European system of values and share the perspectives for development.
Fulston Manor School
Brenchley Rd
Sittingbourne
Kent
Our school is an Ofsted outstanding school with around 1200 pupils. We are based in Sittingbourne which is a town in Kent. We have lots of agriculture on the outskirts of town. We are based on the main transport link to London.
We teach pupils aged 11-18 and we teach a whole range of subjects.
Lycée Geneviève de Gaulle Anthonioz
Nîmes
France
Our school is situated in the suburbs of Nîmes (6km from the town center). Nîmes as you may know has a lot of Roman monuments in particular an amphitheatre which is a tourist attraction. It is about 40 km from the sea and about 50 from the mountains. Most of our students come from the Camargue area, which is also quite nice. Plenty to do and see around here anyway.
The school itself is about 12 years old. It has about 1600 pupils and 135 teaching staff. We teach kids from 15 to 18 till they sit the final exam, the baccalaureat. We also have 3 years of further education. It offers boarding facilities for the students.
The lycée has general education sections, technological sections and vocational ones too . Most of the kids are in general education. They all have to study 2 languages and everyone studies English. (the choice for the second language is between Spanish, Italian and German)
The students are usually nice. Most of them don't come from a wealthy background but they are interested and pleasant. And the teachers are nice too, of course!
Zespół Szkół w Iwoniczu
Iwonicz Zdrój
PL – POLAND
Zespół Szkół w Iwoniczu is a secondary school located in the south - east of Poland, in a beautiful, industrially unspoiled countryside. It is the school with over 100 years' traditions and since 1998 it's placed in modern, spacious buildings with plenty of green gardens around. The school provides its students with fully - equipped sports facilities as well as the boarding school. The students are educated within three types of courses: Lyceum (ending with state secondary school exam), Vocational School and Technical Secondary School. The last one consists of 6 specializations, e.g. landscape architecture, agricultural mechanization, economics or food production and customer service (with the faculty of enotourism - the branch of tourism connected with growing vineyards and the production of wine). Students of our school mostly come from families of low and very low economic status, usually from the villages located within 30 km from Iwonicz. Many of them are from numerous families that live from farming. Sometimes one of the parents lives abroad to earn the living. In the school there is also a group of students with special needs. They are given both psychological and educational help (extracurricular activities). Despite social and economic problems of the students, the school achieves great results in sports and technical competitions. As a result, many students get scholarships that enable them develop their skills.
The participation in international project would be a great chance for many talented, but poor students to meet new cultures and broaden their knowledge. They could learn how to co-operate with others, especially in a foreign language and with the use of modern technologies. Such partnership would prove them that what matters is knowledge, not the social and economic background.
Liceo linguistico Sophie Scholl
Trento
Italy
Liceo linguistico Sophie Scholl is a high school for students aged 14-19. We have a comprehensive curriculum but our main focus is the learning of foreign languages and cultures.
Our 940 pupils study three languages: English, German plus a language chosen among Russian, Spanish, French and Chinese. Furthermore, some subjects are taught in English and German.
Students come of different social backgrounds and many live in the valleys around the city.
The school is at walking distance to the town centre. Our town, Trento, (110,000 inhabitants) is set in a valley surrounded by mountains and close to many lakes. In the last 20 years the town has experienced a rise in immigration, which can be observed in our school's composition, with 8 % of students coming of migrant families, a percentage which is likely to increase in the next years.
The school is a lively learning community which values every culture and language and whose aim is to foster knowledge and mutual understanding. Our many CLIL experiences are aimed not only at developing language competence, but also at tackling school subjects in different perspectives, thus increasing awareness of a European dimension to teaching and learning.
We want to offer our students the opportunity to work with European partners in meaningful ways, dealing with issues that we all have to consider in our modern, challenging and also interesting times.
By building a network of European schools working together on a common project, we will be able to enhance our students' knowledge of global issues while developing respect for other cultures and languages together with a greater awareness of their own cultural identity.
Finally, we will also pave the way, among other things, for individual mobility, which is in our opinion a great opportunity for both teachers and students, allowing them to fully experience life and culture in another country.
Athénée Royal de Ganshoren
Brussel
Belgium
Athénée Royal de Ganshoren is a multicultural school in Brussels Capital Region. Ganshoren is one of the 19 communes of the capital. The students are from +/- 35 different origins. There are about 900 students in the secondary school and 500 in the pre-primary and primary school. They are 12 up to 18 years old. Almost all the students live in Brussels. It's a mix of Belgian students, migrants from the third or fourth generation and newly arrived ones from all over Europe and Africa. French is not the first language for most of the students. To keep the students on track, the school organises homework help and a large remediation programme. A part of the students have to face discrimination and social exclusion (origins, religion, employment...).
Brussels is facing an important increase in its population which is the youngest in Belgium but which also has the highest level of unemployment (20%).
The participation in the Comenius project is important for the students because it will show them that they are Europeans or NEW Europeans and that they all together create the "European identity"
PROGRAM ERASMUS+
Projekt: “YOUropeans on the move – migrants between integration and tradition” 2014-2017
Obecnie bierzemy udział w projekcie “YOUropeans on the move – migrants between integration and tradition” finansowanym ze środków Unii Europejskiej. Koordynatorem projektu jest szkoła z Niemiec. Ponadto będziemy ściśle współpracować ze szkołami partnerskimi z Belgii, Bułgarii, Cypru, Francji, Grecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i Włoch. Przez najbliższe trzy lata będziemy odwiedzać poszczególne placówki.
Olympion Gymnasium – Lyceum, Nicosia, Cyprus
Zespół Szkół w Iwoniczu, Iwonicz, Poland
9th Gymnasium, Heraklion, Greece
Hasan Süzer High School, Gaziantep, Turkey
Fulston Manor School, Sittingbourne, Great Britain
Vicho Grancharov Secondary School, Gorna Oryahovitsa, Bulgaria
Liceo Linguistico Sophie Scholl, Trento, Italia
Athénée Royal de Ganshoren, Brussels Belgium
Lycée Geneviève de Gaulle Anthonioz, Nîmes, France
Galilei-Gymnasium, Hamm, Germany
Szkoła uczestnicząca w programie może być gospodarzem tylko jeden raz. Poszczególne kraje członkowskie w swoich działaniach koncentrować się będą na różnych płaszczyznach związanych z problemem migracji oraz tworzyć wybrane przez siebie produkty końcowe. W czasie wspólnych wizyt uczniowie będą mieli okazję do wymiany informacji, gromadzenia nowych pomysłów, a zwłaszcza będą mogli zacieśnić relację pomiędzy krajami europejskimi.
Projekt ma na celu większe uświadomienie Europejczykom fenomenu i przyczyn migracji ludności, która jest powszechnie dostrzegana we współczesnym świecie. Migracja dotyka najbardziej młodych ludzi żyjących w coraz bardziej różnorodnym świecie, w szczególności mieszkańców Europy.
Głównym zadaniem projektu jest znalezienie informacji jak społeczności europejskie postrzegają
mniejszości narodowe i imigrantów teraz i w przeszłości.
Wyjazdy partnerskie to ogromna szansa na praktyczne doskonalenie języków obcych, zawiązanie nowych międzynarodowych przyjaźni, podniesienie samooceny, wiary we własne możliwości.
Uczniowie naszej Szkoły wyjadą w marcu do Włoch (Liceo Linguistico Sophie Scholl, Trento), a w maju do Bułgarii (Vicho Grancharov Secondary School, Gorna Oryahovitsa).
W Szkole funkcjonuje Szkolne Koło Erasmus, które zrzesza uczniów zaangażowanych w wyjazdy do szkół partnerskich. Na spotkaniach koła przygotowywane są dwujęzyczne materiały związane z poszczególnymi wyjazdami.
Projekt: „Droga do sukcesu – europejskie staże zawodowe” 2014-2015
W ramach projektu odbędą się 4 tygodniowe staże zawodowe dla uczniów oraz tegorocznych absolwentów Zespołu Szkół w Iwoniczu uczących się w kierunkach: technik architektury krajobrazu, technik żywienia i gospodarstwa domowego, technik żywienia i usług gastronomicznych.
Uczestnicy odbędą staże w Dublinie w dwóch terminach:
Cele projektu:
Wsparcie oferowane w ramach projektu obejmuje:
Zapraszamy rodziców uczniów Naszej Szkoły na spotkanie z wychowawcami i nauczycielami, które odbędzie się 7 listopada 2014 r. o godzinie 16:00.
29 września 2014 zaproszeni goście z Niemiec uczestniczyli w wycieczce nad Zalew Soliński, gdzie zwiedzali wnętrze zapory i obejrzeli film edukacyjny o energii odnawialnej. Miłym akcentem w drodze powrotnej była wizyta w cukierni „Słodki Zakątek” w Lesku.
![]() |
Czas świąt Bożego Narodzenia, to czas radości, pokoju, składania życzeń, pojednania. Wchodząc w świąteczną atmosferę we środę 18 grudnia 2013 r. mieszkańcy internatu wraz z dyrekcją szkoły i wychowawcami spotkali się na wspólnej wigilii. Przygotowany przez wychowanków krótki program artystyczny wprowadził wszystkich w podniosły i radosny nastrój. |
Formularz
{contactus mailto=address#mydomain.com}
Jeżeli jesteś Absolwentem Zespołu Szkół w Iwoniczu i chciałbyś podzielić się wspomnieniami ze szkolnych lat oraz tym, w jaki sposób szkoła umożliwiła Ci rozwój kariery zawodowej, to prosimy Cię o kontakt mailowy na adres szkoły. Prosimy Cię również o wypełnienie formularza dla absolwentów naszej szkoly.
W jakich krajach?:
W dniu 29.09.2013r. odbyły się indywidualne Wojewódzkie Jesienne Biegi Przełajowe „Iwonicz 2013” w ramach zawodów organizowanych przez LZS. W sportowej rywalizacji na trasach biegowych przy Zespole Szkół w Iwoniczu uczestniczyło 116 sportowców ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych województwa podkarpackiego.
Prezes:
Agnieszka Gościńska
Wiceprezes:
Ksenia Buczek
Sekretarz:
Elżbieta Zajdel
Wymagania:
3.1 Wykorzystane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju
3.3 Promowana jest wartość edukacyjna
Wymaganie: 4.3 Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie
Strona 2 z 4