ZS w Iwoniczu

foto1

Nasza szkoła - Twój wybór

Nowoczesne pracownie językowe

Pracownie technologii gastronomicznej i obsługi konsumenta

foto1

Nowoczesne warsztaty szkolne

Strzelnice: wirtualna i sportowa (śrutowa), hala i obiekty sportowe Orlik 2012, siłownia: plenerowa i kryta

Technika Zawodowe

technik: informatyk, mechanizacji rolnictwa i agrotroniki, pojazdów samochodowych, żywienia i usług gastronomicznych,

Czytaj więcej

Liceum Ogólnokształcące

mundurowe o profilu bezpieczeństwo wewnętrzne; sportowe; komunikacyjno - multimedialne

Branżowa Szkoła

mechanik pojazdów samochodowych; mechanik-operator pojazdów i maszyn rolniczych; monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie

Czytaj więcej

Oferta dodatkowa

Bezpłatne: prawoo jazdy; pobyt w internacie; dojazd do szkoły. Praktyki i wycieczki zagraniczne: Interreg, Erasmus++, kursy ECDL, koła zaintersowań.

Finansujemy koszty zakwaterowania w internacie uczniom klas pierwszych. Finansujemy również koszty dojazdu do szkoły uczniom klas pierwszych.

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

W dniach 4-12 kwietnia 10 uczennic naszej szkoły pod opieką pań Katarzyny Marosz – Majewskiej oraz Bożeny Zajdel przebywało w Niemczech, realizując projekt dwustronnej międzynarodowej wymiany młodzieży. Wyjazd możliwy był dzięki dofinansowaniu Polsko – Niemieckiej Wymiany Młodzieży. Szkoła goszcząca, Galilei Gymnasium w Hamm, w pobliżu Dortmundu, zadbała aby pobyt naszych uczennic był niezapomniany.

logo pnwm

Głównym punktem wizyty była realizacja projektu dotyczącego zwyczajów i tradycji wielkanocnych w obu krajach. Niemniej jednak czekało na nas wiele innych atrakcji, takich jak wycieczki do Kolonii, Moenster i Soest oraz zwiedzanie Hamm. Nasze uczennice brały także udział w lekcjach prowadzonych w Galilei Gymnasium. Dzięki temu mogły zaobserwować jak wyglądają zajęcia w niemieckiej szkole, sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności językowe. Popołudniowe atrakcje przygotowane przez niemieckich rówieśników (zajęcia w szkole tańca, wyjścia na basen czy lodowisko, pikniki itp.) były natomiast wspaniałą okazją do nawiązywania nowych znajomości, przełamywania barier językowych i międzykulturowych. Ten kilkudniowy pobyt był dla naszej grupy wspaniałą przygodą, i nawet kilkunastogodzinna podróż autokarem nie była w stanie zepsuć tego wrażenia. Mamy nadzieję, że planowana na jesień wizyta niemieckich partnerów w naszej szkole okaże się równie wielkim sukcesem i zachęci większą grupę młodzieży do pracy nad projektami międzynarodowymi.

Poniżej zamieszczamy krótkie wspomnienie z pobytu jednej z uczennic.

„W dniach od 4 do 11 kwietnia 2014 roku uczniowie naszej szkoły mieli możliwość wzięcia udziału w wymianie międzynarodowej i wyjeździe do Niemiec, a dokładnie do miasta Hamm leżącej niedaleko Dortmundu. Miasta, które liczy sobie ponad 700 lat. W wymianie wzięły udział dziewczyny z klasy I LO, II LO oraz I TŻ/TAK. Miałyśmy tam możliwość przekonania się jak żyją ludzie w Niemczech, jak różni się nasza kultura oraz jakie różnice są pomiędzy naszymi szkołami.

Pierwsze dni pobytu sobotę i niedzielę dziewczyny spędziły w rodzinach, u których gościły. W poniedziałek dwie pierwsze lekcje dziewczyny spędziły wraz ze swoimi exchange partnerami, a następnie udały się do centrum miasta Hamm. Kolejną atrakcją tego dnia było odwiedzenie parku Maximiliana tam m.in. zwiedzanie Schmetterlingshaus (domu motyli), gdzie mogłyśmy poznać wiele gatunków motyli ,których dotąd nie miałyśmy okazji zobaczyć. W parku byłyśmy także w wielkim szklanym słoniu, który 40 lat temu powstał z domu płuczki węgla kamiennego. Jest on teraz jednym z symboli miasta.
8 kwietnia spotkaliśmy się wszyscy w Galilei-Gymnasium i rozpoczęliśmy nasze spotkanie wspólnym śniadaniem. Po posiłku zabraliśmy się do pracy, a mianowicie do przygotowywania ozdób na zbliżające się Święta Wielkanocne. Kilka z nas sadziło także kwiatki przed szkołą.
W środę 9 kwietnia po spotkaniu się na dworcu w Hamm wyruszyliśmy w blisko dwugodzinną podróż pociągiem do Kolonii. W drodze do katedry Kölner Dom mieliśmy okazję zobaczyć most, na którym zakochane pary wieszają kłódki wraz ze swymi imionami oraz datą przywieszenia. Następnie zwiedziliśmy monumentalną gotycką budowlę, która jest wizytówką zarówno Kolonii jak i całych Niemiec. Kolejną środową atrakcją było odwiedzenie Muzeum Czekolady, w którym m.in. zobaczyliśmy w jakich warunkach rośnie najważniejszy składnik czekolady jakim jest kakao oraz jak przebiega proces robienia czekolady. Mogłyśmy spróbować czekolady z fontanny czekoladowej, którą częstował odwiedzających pracownik muzeum oraz kupić sobie czekoladę na własne życzenie, czyli taką której dodatki same mogłyśmy sobie wybrać.
W czwartek byliśmy na wycieczce w mieście Münster. Przed odjazdem z dworca zostaliśmy podzieleni na 3 grupy i dostaliśmy wskazówki do zadań które mieliśmy wykonać, niestety zwycięska grupa nie dostała nagrody ponieważ nauczyciel, który miał ją wręczyć nie zjawił się następnego dnia w szkole. W mieście widzieliśmy m.in. tamtejszą katedrę oraz uniwersytet.
Ostatniego dnia naszego miłego pobytu w Niemczech zwiedziliśmy miasto Soest, w którym podziwialiśmy tamtejszą architekturę a w czasie wolnym wybraliśmy się na zakupy. Wieczorem tego samego dnia spakowani wraz ze „swoimi” niemieckimi rodzinami udaliśmy się na dworzec skąd mieliśmy autobus powrotny. Każda z dziewczyn otrzymała podarunek od rodzin u których mieszkała. Nie zabrakło także łez na pożegnanie.

W ciągu naszego pobytu w Hamm spotkałyśmy się z niesamowitą życzliwością oraz miłym przyjęciem nas przez niemieckich uczniów, ich rodziców i nauczycieli. Każda z dziewczyn jest bardzo zadowolona z pobytu i na pewno miło będzie wspominać chwile spędzone w gronie nowych niemieckich przyjaciół"